به سایت رسمی شرکت دانه تاک خوش آمدید. "انسانیت به ما می گوید ، ارزش دیگران را پاس بداریم."  جهت اشتراک رایگان به قسمت تماس با ما مراجعه فرمایید"

 

قیمتهای زیر مربوط به نرخ دان با ارز نیمایی می باشد که مرغداران بر اساس نیاز کل یا بخشی از دوره خود بصورت واریزی می توانند از شرکت تعاونی مرغداران صداقت تاکستان خرید نمایند - جهت اطلاعات بیشتر به قسمت "روزنه" مراجعه نمایید

1403/02/06 پنجشنبه
21700 پیشدان ویژه
20100 پیشدان
19500 میاندان
18700 پسدان
16800 پایانی
31000 آغازین بوقلمون
25200 رشد 1 بوقلمون
23200 رشد 2 بوقلمون
20500 تکاملی بوقلمون
20900  بلدرچین
افزایش پیش بینی

 

 گوشت مرغ 52000 
 گوشت بوقلمون _
پیش بینی کاهش
قیمت جوجه 25000
پیش بینی کاهش
اهمیت ساخت پلت با کیفیت عالی

 

 

 

تکنولوژی غذایی

هدف نهایی برای بشریت در تمام دنیا شاد زیستن است . قطعا برای کارخانجات مواد غذایی نیز هدف ، تولید غذای انسان و خوراک حیوانات یا ماهی ها با بهترین مواد غذایی و بالاترین کیفیت در عین حال ارزان ترین راه ممکن است . در این زمان میتوان گفت یک کارخانه تولید خوراک به هدف غایی بشریت دست یافته است .

بدون شک تکنولوژی پلت و اکسترود محبوب ترین و شناخته شده ترین پروسه تکنولوژی تولید در صنایع غذایی می باشند . این تکنولوژی ها تاثیرات بسزایی چه ازنظر ارزش بهای تمام شده و چه از نظر تغییرات شیمیایی  مواد غذایی بر قدرت هضم و جذب خوراک حیوانات دارند .

بسیار مهم است که با استفاده از روش های علمی مشخص کنیم که چگونه عوامل مؤثر تأثیر پذیر می توانند بر مصرف بهینه انرژی در طول تولید خوراک و شکل فیزیکی دانه های پلت تأثیر مثبت داشته باشند .

تأثیر کیفیت تغذیه ای و ظاهری پلت ها

پارامترهای فرآیند تولید بین این تکنیک ها با نیروهای فیزیکی اعمال شده در طول تولید در ارتباط هستند. همچنین حرارت اعمال شده به همراه خواص ویسکوالاستیک ( خاصیت موادی است که رفتاری بین ویسکوز مانند عسل و کشسان مانند آهن از خود نشان می دهند) می تواند بر کیفیت غذایی و شکل ظاهری خوراک پلت تأثیر بگذارد.

 

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت ظاهری پلت عبارتند از :

-ترکیب تغذیه ای خوراک مش

-همگن بودن مواد ترکیبی در دان مش

-یکنواختی دانه بندی مواد آسیاب شده

-زمان و دمای شرایط تولید

-اضافه کردن آب

-کیفیت بخار و موارد دیگر

در مقالات علمی موارد مستندی وجود ندارد که توضیح دهد  چگونه فاکتورهای ذکر شده و ترکیب آنها ممکن است ، قدرت تولید ، مصرف انرژی ، نفوذ پذیری و خصوصیات فیزیکی محصول نهایی را تحت تاثیر قرار دهد ، در واقع مطالب اثبات شده مستندی در این مورد نمیتوان پیدا کرد .

 

همه مواد غذایی برابر نیستند

علم امروز میداند که همه مواد غذایی به یک شکل بوجود نمی آیند و دارای ساختار متفاوتی هستند . ماهیت پروتئین ها یا نشاسته با یک ماده خام دیگر متفاوت است . و هر ماده در فرمولاسیون خوراک عملکرد خاص خود را دارد . بنابراین در انتخاب مواد جیره تنها نباید به قیمت و ارزش غذایی آن پرداخت بلکه باید به ساختار و ماهیت سلولی آن هم توجه کرد زیرا همه اینها تاثیر در شکل ظاهری و نهایتا مقاومت محصول خواهد داشت.

 

تاثیر گذاری بر کیفیت پلت

فرمولاسیون و ویسکوزیته یا دانه بندی خوراک مش ،  همراه با تکنولوژی حرارتی در حین تولید ، مهمترین عامل تاثیر گذار بر کیفیت دانه های پلت هستند . محدود کردن یا کم استفاده کردن مواد با ویسکوزیته کم مانند چربی ها و گلیسرول ... و اضافه کردن آنها با پروسه خلا یا اسپری در انتهای تولید کیفیت پلت ها را افزایش می دهد . این عوامل گاها مورد بی توجهی قرار میگیرند و به تبع آن سایر پارامترها بی تاثیر می شوند .

 

اهمیت ارتباطات(فن آوران خوراک و متخصصین خوراک)

ارتباط بین صنعتگران و متخصصین تغذیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است آنها باید بدانند برای رسیدن به یک هدف مشترک (کیفیت خوراک مناسب) باید با زبان مشترک باهم صحبت کنند و از دانش و تجربیات هم استفاده کنند .

 

پلت نهایی

بسیار مهم است که با استفاده از روش های علمی مشخص می کنیم که چگونه عوامل تأثیرگذار ترکیبی می توانند تأثیر مثبتی بر مصرف بهینه انرژی در طول تولید خوراک و شکل ظاهری و ساختار مقاوم پلت  داشته باشند . این موضوع می تواند به تولید کنندگان خوراک کمک کند تا رویکردهای مختلفی را بررسی کنند تا کیفیت فیزیکی و تغذیه ای پلت ها  را بهبود بخشد و به شکل یک استوانه کوچک زیبا و مستحکم دست یابند .

.

Dejan Miladinovic

18 October 2018

ترجمه : وحید قدیانی - شرکت دانه تاک - پائیز 1398


کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دانه تاک می باشد
All right reserved@2012 , weger.ir