به سایت رسمی شرکت دانه تاک خوش آمدید. "انسانیت به ما می گوید ، ارزش دیگران را پاس بداریم."  جهت اشتراک رایگان به قسمت تماس با ما مراجعه فرمایید"

 

قیمتهای زیر مربوط به نرخ دان با ارز نیمایی می باشد که مرغداران بر اساس نیاز کل یا بخشی از دوره خود بصورت واریزی می توانند از شرکت تعاونی مرغداران صداقت تاکستان خرید نمایند - جهت اطلاعات بیشتر به قسمت "روزنه" مراجعه نمایید

1403/02/04 سه شنبه
21700 پیشدان ویژه
20100 پیشدان
19500 میاندان
18700 پسدان
16800 پایانی
31000 آغازین بوقلمون
25200 رشد 1 بوقلمون
23200 رشد 2 بوقلمون
20500 تکاملی بوقلمون
20900  بلدرچین
افزایش پیش بینی

 

 گوشت مرغ 54000 
 گوشت بوقلمون _
پیش بینی کاهش
قیمت جوجه 25000
پیش بینی کاهش
نگذارید مرغ هایتان به وزن بالا برسند

عطاءالله حسن زاده - رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ایران در گفتگو با خبرنگار ما اعلام داشت: آنچه که می توان در این شرایط بحرانی و به صورت پیام و راهکار عاجل ارائه داد، یکی توصیه به  مرغداران و همکاران آسیب دیده ماست که هست و نیست خود را برای تولید مملکت از دست داده اند و آن این که « نگذارند مرغ هایشان به وزن بالا برسد» و مرغ را زیر 2 کیلو از سالن تخلیه کنند که بدین واسطه خود را از اسارت بازار برهانند، زیرا رهایی مرغداران از اسارت بازار، فقط با جمع آوری مرغ های سایز و حمل به کشتارگاه پیش از اینکه وزن آنها به 3 تا 4 کیلو برسد میسر است.
وی اعلام داشت: همه می دانند نگهداری مرغ تا این وزنها  به جز زیان برای مرغداران حاصل دیگری ندارد، دولت هم موظف است انگیزه های لازم و تشویقی برای مرغدارانی که مرغ خود را با وزن سایز از سالن ها تخلیه می کنند به صورت واضح و روشن در نظر بگیرد و از طریق اتحادیه ها این انگیزه های تشویقی را به آنان اعطا نماید . این حرکت خود بستر صادرات گوشت مرغ را فراهم می سازد .
حسن زاده گفت: تعادل عرضه و تقاضا به هم خورده است. برای مقابله با سقوط قیمت گوشت مرغ کاهش میزان تولید ضروری و اجتناب ناپذیر است که یکی از راههای آن تخلیه سالن ها و عرضه مرغ سایز است،  اقدام عاجل دیگر تعهد کلیه مرغداران به کاهش میزان جوجه ریزی  تا 30 درصد است. افزایش میزان جوجه ریزی و نگهداری مرغ در اوزان بالا، موجب عرضه بیش از حد تولید و در نتیجه سقوط قیمت می شود و اگر این سقوط قیمت ادامه یابد نابودی مرغداران کوچک و متوسط در سراسر کشور حتمی است، ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم، لذا در یک اقدام دسته جمعی، هماهنگ و صنفی می توان بازار را متعادل کرد.
حسن زاده یاد آور شد: باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از اقشار مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند لذا افزایش تولید، روند سقوط را همچنان تداوم می دهد ، وی یاد آور شد: این اقدام دسته جمعی از سوی مرغداران باید با اقدام عاجل دولت برای ارائه مشوق های صادراتی همراه باشد.
اعطای دان ارزان قیمت به صادر کنندگان در مقابل هر کیلو گوشت مرغ  صادراتی ، اعطا وام با بهره کم به آنان در مقابل برگ سبز صادرات  ، تلاش سازمان دامپزشکی برای اخذ پروتکل های بهداشتی ، مذاکره با کشورهای همجوار و اعطای گوشت مرغ  در چارچوب توافقات سیاسیِ کمک های بلا عوض،  می تواند عاجل ترین راهکارها برای برون رفت از سقوط ویران کننده قیمت گوشت مرغ باشد.حسن زاده در پایان یاد آور شد: از سازمان دامپزشکی تقاضا داریم از صدا و سیما بخواهد که برنامه هایی برای ترویج مرغ سایز و سلامت بیشتر آن در میان جامعه مخاطب و مصرف کنندگان ترتیب دهد.


کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دانه تاک می باشد
All right reserved@2012 , weger.ir